x
تابلو چلنیوم»1
نمونه كار»1
نمونه كار»2
نمونه كار»3
نمونه كار»4
نمونه كار»5
نمونه كار»6
نمونه كار»7
نمونه كار»8
نمونه كار»9
نمونه كار»10
برخی از مشتریان تابلوسازی اندیشه
تابلوسازی اندیشه
تابلو چلنیوم,چلنیوم,تابلوسازی اندیشه,فروش اس ام دی گارانتی دار و ...
تبلیغات هزینه نیست سرمایه گزاریست•كار ما معرفی حرفه ای كسب و كار شماست• تبلیغات اندیشه
ارتباط تابلوسازی با محیط اطراف ما:

طراحی گرافیک محیطی از یک طرف با علوم انسانی و اجتماعی مانند شهرسازی، ارتباطات، جامعه شناسی و غیره در ارتباط است و از آنها تعاریف و رویکردهای خود را برای عملیای شدن در اجتماع و رابطه با ساکنان شهر اتخاد می کند و از طرفی با صنعت تابلو سازی که باز ارتباط مستقیمی با ساکنان شهرها دارد مرتبط می باشد و در حالت کلی یکی از رکنهای زندگی اجتماعی شمرده می‌شود. طراحی گرافیک محیطی، اصطلاحی کلی و غیر فنی در مورد گونه های مولفه های گوناگون دیداری و نوشتاری است که با هدف های متفاوت کمی و کیفی، طراحی، گزینش و یا حتی حذف شده و بعد در محیطهای بیرونی و درونی استفاده شده مربوط است.

طراحی گرافیک محیطی رابطه ای مستقیم با هنرهای تجسمی و طراحی شهری، فاکتورها و ابزارهای گوناگونی را به کمک می گیرد تا توجه بینندگان مورد نظرش را جلب نماید و به دنیال آن به خواسته خودش دست یابد. از اصلی ترین هدف های کلی طراحی گرافیک محیطی عواملی چون راحت کردن ارتباط، فهم محیط، به وجود آوردن هویت دیداری، به وجود آوردن محیطی زیبا اشاره نمود.

صنعت و شغل تابلو سازی و اثر مهمی که نقش و طرح های آن با گرافیک محیطی دارد را که می توان این رابطه را در زیباسازی شهرها و تبلیغات برای همه دید نباید از یاد برد.

تابلو سازی یکی از ابزارهای ارتباط دیاری می باشد که کاربرد طراحی گرافیک را به طرز روشنی به صورت کاربردی در محیط ها و شهر ها نشان می دهد. این رابطه به مثابه امکانی برای داده های اطلاعاتی به منزله محتوا ، و همچنین به ابزارهای انتقالی به منزله اجزا محتاج است و این دو در کنار یکدیگر و با هماهنگی که با هم ایجاد می کنند باعث به وجود آمدن ترکیب بندی عالی برای تلقین پیام دیداری می شوند.

داده های اطلاعاتی دربرگیرنده سه مولفه تصویر ، نشانه و نوشته می شوند که این مولفه ها قادرند با همدیگر به منزله یک طرح واحد ، منتق کننده پیام باشند  و یا به صورت متمایز از هم نقش ایفا نمایند. کاربرد آنها به طور ترکیبی یا متمایز ، با توجه به شرایط پیام رسانی در تابلو سازی مهم می گردد. در مکانی احتمال دارد پیام تابلو سازی فقط منوط به تصویر و یا ترکیب با دقت و با مهارت از تصویر و نوشته باشد.

هر چند ترکیب تصویر و نوشته نشانگر آن است که طرح گرافیکی از دو فاکتور ارتباطی خیلی متفاوت داراست: یکی نوشته به منزله محل کلمه ها و دیگری تصویر به منزله یک اثر خطی ، چند رنگ ، سه بعدی و یا دارای مفاهیم انتزاعی .

تصاویر در تابلو سازی به منزله فاکتوری ارتباطی به چندین صورت عرضه می شوند: 1) تصویر به عنوان موضوع پیام که به همراه اش می توان از سایر امکانات اطلاعاتی نظیر نوشته و نشانه و علایم دیداری بهره گرفت. این مدل در تبلیغات تجاری کاربرد دارد .2) تصویر به منزله نماد ، ویژگی و خصوصیت کالا یا خدمات که تم پیام برای القای خوب پیام کاربرد دارد و در مواقعی هم به همراه تصویر ، خود موضوع اصلی قرار می گیرد .3) تصویر به منزله ارتباط با بیننده و درک محتوای پیام ، از صور تجریدی از علایم دیداری مانند بافت ، حجم ، رنگ و کیفیات دیداری نظیر ریتم ، تعادل و غیره باشد.
نوشته نیز به منزله مفهومی در علایم و تابلوها قادر است به تنهایی و از طریق حرفها دربردارننده پیام باشد و یا به همراه سایر مولفه ها نظیر تصویر در جهت عرضه مناسب پیام همانند تابلو سازی های تبلیغاتی استفاده شود.  اما در بعضی از علائم دیداری با توجه به ضرورت و ادراک بیشتر ، کارایی دارد ، نظیر علایم راهنمایی و رانندگی .

کاربرد نوشته از نظر دیداری سوا از مفهوم ، بایست با روح پیام تناسب داشته باشد چگونگی جایگیری نوشته در تابلو سازی و همچنین شکل طراحی حرف ها و رنگ ها باید با آن متناسب و سازگار باشد.
. توضیحات زیر چگونگی هماهنگی حروف و نوشته در تابلو را بیان می دارد :

1- نحوه قرارگیری نوشته چلنیوم : در جای گذاری نوشته در تابلو، سه شیوه را می توان معرفی کرد :


الف) سمت چپ ، ب) سمت راست ، ج)وسط تابلو ، کاربرد حروف جدا از روش های فوق باید با آگاهی باشد تا وحدت عناصر تابلو را حفظ کند . فاصله و فضای بین حروف باید متناسب با اندازه آن باشد . فواصل ناهماهنگ بین حروف و کلمات ، به عبارتی دیگر فشردگی یا گسیختگی آنها ، قابلیت خواندن را کم کرده و باعث آشفتگی بصری می شود ، در این مورد فواصل خطوط نیز حائز اهمیت است . رعایت این مسئله در مورد حروف فارسی مهم تر است ، زیرا این خط دارای صعود و نزول های بیشتری بوده، پس مستلزم فاصله گذاری بیشتری است . برای تأکید بر واژه هایی چون عناوین کافیست با افزودن فاصله سطرها با دیگر خطوط و یا تکرار آنها در زمینه حاشیه و نیز حروف بزرگ ، وزن و رنگ استفاده کرد . فاصله گذاری حاشیه سطرنوشته ها حائز اهمیت است . عموماً از نظر بصری بهتر است که فواصل حاشیه ای به طور افقی در طول قاعده تابلو بیشتر باشد تا در ارتفاع .

2-اندازه حروف چلنیوم : انتخاب اندازه حروف عمدتاً بستگی به فضای کار دارد . با تعیین اندازه ارتفاع حروف در تابلو چنانچه شکل  اولیه پانل از قبل تعیین نشده باشد ، می تواند در تعیین شکل تابلو مؤثر باشد . مثلاً در یک تابلو باید پیامی متشکل از شش کلمه قرار گیرد . اگر ارتفاع حروف جهت رؤیت به موقع آن 30 سانتیمتر محاسبه شود می بایست جهت یک سطری یا دو سطری نوشتن متن ، اندازه مناسبی را برای تابلو در نظر گرفت . در عین حال طراحان باید اشکال مختلفی را مد نظر قرار داده تا ابعاد مناسبی برای تابلو ، بویژه تابلو سازی هایی که به طور متحدالشکل ساخته می شوند ، بیایند و این ابعاد بتوانند جوابگوی کلیه ضروریات تابلو و همچنین با رعایت هماهنگی با محیط آن باشد .

3- فرم حروف چلنیوم : حروف ، با توجه به انتخاب آنها در تابلو ، خوب یا بد جلوه می کنند . استفاده از حروف نامناسب باریک یا ضخیم و . . . می تواند خوانایی و تشخیص نوشته را دشوار سازد . مثلاً در یک تابلو که دارای پیام اطباعاتی است ، باید از حروف کلاسیک و خوانا استفاده کرد .استفاده از حروف برجسته از قابلیت رؤیت آنها می کاهد . این حروف ممکن است دارای ضخامت بوده و یا هر حرف جداگانه ، به وسیبه پایه ای ، به زمینه ی تابلو متصل شده باشد که بر اثر تابش نور خورشید یا نور مصنوعی روی تابلو ، سایه تشکیل شده بر اثر برجستگی حروف و ادغام با آن باعث ناخوانایی تابلو گردد.

البته این گونه روش ها به منظور تنوع در ساخت علائم مناسب است و برای رفع این مشکل میتوان از حروف روشن بر روی زمینه تیره استفاده کرد . این مسئله علاوه بر ایجاد کنتراست بین آن دو مانع از ایجاد سایه می شود و همچنین می توان نوشته را بر روی زمینه مناسب با خطوط محیطی نوشته و یا کادری مستقل از آن ترسیم کرده و سپس بر روی تابلو نصب کرد . ترکیب حروفی کلمات نیز نیاز به توجه و دقت دارد .حتی در انتخاب فرمی از حروف ممکن است یک یا دو حرف در یک عبارت نازیبا باشد و این امر بر کل ترکیب نوشته تأثیر منفی می گذارد . واژه ها از روی ترکیب کلی آنها خوانده می شود نه شکل حروف . همانگونه که عنوان شد برای علائم ، می توان فرمی از حروف را انتخاب کرد و یا طراحی حروف نمود که البته یک طراحی حروف موفق و مناسب می تواند جذابیت طرح تابلو را افزایش دهد . در طراحی حروف باید به دو خصوصیت یعنی محتوا و زیبایی حروف توجه شود، حروفی که طراحی می شود شاید برای یک ملت یا یک زبان دارای مفهوم باشد .

اما وقتی جنبه بین المللی به آن بدهیم ، حروف برای افرادی با زبان های بیگانه به صورت خطوط بدون مفهوم در تابلو به چشم می خورند . لذا حروف طراحی شده باید به گونه ای طراحی شود که برای افرادی با زبان های بیگانه دارای زیبایی باشد . در بعضی از روش ها طراحی حروف ، فقط جنبه تجاری یا کاربردی نوشته را در نظر می گیرند . در این موارد ، خط به حد زیادی از ریشه سنتی خود جدا می شود .

از دیدگاه تزئینی ، خطوط قدیمی مثل نستعلیق و . . . دارای تناسب و در عین حال زیبا هستند . ولی قابل ذکر است که شکل حروف باید تمایل به سادگی داشته باشد که در نتیجه ، یک مجموعه کامل از حروف که دارای هماهنگی و شباهت بسیار زیادی هستند به وجود آید که به یقین به خوانا بودن آن کمک زیادی می کند و این مسئله از موارد ضروری کاربرد خط در تابلو می باشد ، چرا که در رفت و آمد سریع شهری ، پیام آنها باید سریع منتقل شود، اما همانطور که گفته شد، در کنار خوانایی می بایست به مسئله زیبایی حروف نیز توجه شود،البته زیبایی حروف نباید یه خوانایی لطمه بزند ، در فرم حروف  نیاز به استفاده از عناصر زیادی برای به وجود آمدن زیبایی نیست ، زیبایی فقط باید وقفه ای را  در بیننده ایجاد کند تا دیگر مشخصات جمله یا نوشته ، فرصتی برای دیده شده پیدا کند و مخاطب را در جریان محتویات خود قرار دهد.

امروزه با رواج کالاهای مصرفی و تنوع آنها ، بازار دائمی برای آثار تبلیغاتی به وجود آمده است که با استفاده از خط در گرافیک تهیه شده که نشانگر رابطه گسترده خط و گرافیک می باشد .

ترکیب بندی خط در آثار گرافیکی را باید از اساسی ترین بخش های کار طراحی حروف برشمرد . چگونگی خطوط و تصاویر و انتخاب نوع خط و رابطه دقیقش با موضوع در فضای انتخابی و فضای خالی و نقاط طلایی واقع در صفحه برای به وجود آوردن یک اثر جذاب گرافیکی ، لازم و ضروری است. در واقع یک طراح گرافیک نیاز مبرمی به شناخت خطوط و استفاده بجا از آنها یا طراحی انواع دیگر خطوط دارد . برای توضیح بیشتر رابطه خط با گرافیک ، به بررسی طراحی حروف فارسی در تابلوهای تبلیغاتی می پردازیم : الف) در جایی که خط در متن تصویر به کار نمی رود و نقش تصویری بر عهده ندارد ، باید به گونه ای به کار برده شود که به تصویر لطمه نزند .ب) در تابلو ، حروفی که در حد هماهنگی و اتحاد یا تصویر به کار برده می شوند باید طوری طراحی شوند که در همگونی با تصویر ، روحیه و محتوای آن را دربر داشته باشند و دارای قدرت کافی از نظر بصری باشند . ج) طراحی حروف باید با شخصیت و موضوع تابلو مناسب باشد و دارای قابلیت خوانایی از دور باشد . ظرفیت تصویر خوانی در به کارگیری حروف باید کاملاً رعایت شود که برای دستیابی به این مسئله باید به مواردی از قبیل تأثیر و قدرت تابش رنگ ها و نیز ضخامت و اندازه حروف توجه کافی نمود . د)

در اغلب تابلوها،کنتراست رنگی خط با متن تابلو وجود داشته باشد .تا جایی که ممکن است باید هویت فرهنگی تابلو حفظ شود.

4- رنگ حروف چلنیوم : ایجاد یک کنتراست مناسب ، تأثیر فراوانی در خوانایی متون یک تابلو به جای خواهد گذاشت .

5- قابل رؤیت بودن حروف :
حروف متن تابلو باید در یک زمان خاص دیده و خوانده شوند که ممکن است ، بسته به نوع طراحی ، سریع یا دیر خوانده شوند . چنانچه سرعت خواندن و تشخیص نوشته ها ضروری باشد باید در اندازه حروف دقت کافی مبذول داشت . در استفاده یا در موارد خاص طراحی حروف ، باید به مسائلی چون میزان سواد و سن مخاطب توجه کرد .

6- عوامل مؤثر در خوانایی حروف : این عوامل را می توان به پنج بخش تقسیم کرد : اندازه و وزن ، ضخامت ، کنتراست یا زمینه ، عدم فشردگی ، پیوستگی عناوین با متن .


ج) نشانه : نشانه تصویر ، کلمه و نام است که ساده ، مختصر ومفید می باشد و بر دو گونه است : نشانه های تصویری و نشانه های نوشتاری .

الف- تصاویری که مفهوم نمادین آنها با موضوع رابطه غیرمستقیم دارد و تصویر موضوع را به ذهن  متبادر می کند . مثل تصویر سیمرغ و پرنده برای آژانس های هواپیمایی مسافرتی .ب –تصاویری که مفهوم نمادین آنها با موضوع رابطه مستقیم دارد ، مثل تصویر کتاب برای یک کتابفروشی . ج- تصاویری که مفهوم نمادین آنها با موضوع نه ارتباط مستقیم و نه غیرمستقیم دارد و انتخاب آنها به عنوان نشانه ، نمایشی از بستگی موضوع با دیرینگی نیتی یا ملی تصویر است ، مثل انتخاب نقوش بومی و ملی برای نشانه ها .د- تصاویری که به صورت مجرد و انتزاعی که ابتدا حاوی مفهوم و اشاره نیستند ، بلکه پس از انتخاب به عنوان نشانه ، به تدریج مفهوم را در بر می گیرند .

2- نشانه های نوشتاری : این نشانه ها به جای تصویر در طراحی شان از حروف استفاده می شود و دو قسم دارند : مونوگرام ها که نشانه هایی هستند که با حروف اول نام موضوع طراحی می شوند و لوگوتایپ ها که نشانه هایی هستند که در آنها نام کامل موضوع طراحی می شود .

- وسایل انتقال : وسایل انتقال ، عناصر بصری هستند که کلیه آثار تجسمی را قابل رؤیت می کنند و عبارتند از : نقطه ، خط ، سطح ، حجم ، شکل ، بافت ،  سایه روشن ، رنگ ، مقیاس ، حرکت . این عناصر ، ماده خام تمام اخبار بصری هستند و به شکل های مختلف باهم ترکیب می شوند . انتخاب این عناصر و طرز تأکید بر برخی از آنها در یک اثر بستگی به ساخت و نوع کار دارد . یک اثر بصری مثل تابلو سازی را می توان از زوایای مختلف بررسی کرد . ولی بهترین شیوه برای درک اثر، تجزیه آن به عناصر تشکیل دهنده اولیه آن است . این عمل ، فهم ما را از یک کار بصری بسیار عمیق تر می کند و نیز برای تجسم اولیه یک تصویر و تعبیر و تفسیر آن از طرف بیننده سودمند است . عناصر بصری جهت ایجاد وحدت و همبستگی در یک اثر می توانند مؤثر واقع شوند و بدین منظور نیاز به اجزای تشکیل دهنده ای دارند که کیفیت مطلوب را ایجاد نمایند و عبارتند از : ریتم ، تعادل ، کشش و . . .

- نقطه : ساده ترین و تجزیه ناپذیرترین عنصر در ارتباط بصری است که معمولی ترین شکل آن ، گرد است . نقطه در هر موقعیت مکانی ، چشم را شدیداً به خود جذب می کند . چند نقطه خاصیت اتصال دارد و به عبارتی ، چشم را راهنمایی می کند .


- خط : اگر تعداد نقاط بسیار زیاد باشد و با هم ترکیب شوند و قابل تشخیص به صورت فردی نباشند به خط تبدیل می شوند . خط از اثر حرکت ابزارهایی مثل روی صفحه بوجود می آید که دارای طول ، عرض یا ارتفاع می باشد . خط دارای جهت ، هدف ، توان وانرژی زیاد است و ساکن نیست . خطوط ، محیط و حدود تصویر را تعیین می کند که داخل سطح ایجاد می شود .

- شکل : از به هم پیوستن خطوط ، سطح ایجاد می شود . اشکال سه گونه اصلی دارند : مربع ، مثلث و دایره ، که هر یک از حالات ویژگی های خاص خود را دارند . از ترکیب این سه گونه اصلی ، کلیه شکل های موجود را می توان ساخت .

- حجم : حجم شکلی است دارای سه بعد که از پیوستن سطوح در فضا حاصل میشود .

- مقیاس  : اندازه شکل ها را نسبت به هم مقیاس یا اشل می گویند . تمام عناصر بصری می توانند تأثیر یکدیگر را تعدیل کرده و تغییر دهند  و مهم ترین عامل آن مقیاس است . درواقع عنصری کوچک به نظر می آید که در مجاورت عنصری بزرگ قرار بگیرد . نتایج بصری حاصل از مقیاس مطلق نیستند و به آسانی تغییر می کنند .

- حرکت : عنصر بصری حرکت ، بیشتر به طور کاذب در صفحه دو بعدی طراحی می شود و در واقع صورت حقیقی ندارد و می توان با عواملی چون ریتم و آهنگ در ترکیب بندی ، حالت حرکت را القا کرد.  – رنگ : رنگ ها علاوه بر تأثیر بصری ، دارای اثرات روانی شایانی هم می باشند . جوامع با توجه به فرهنگ و موضوعاتی که در اطراف آنها وجود دارد ، هر رنگی را به عنوان سمبل برای موضوعی محسوب می کنند . این سمبل ها دارای مفاهیمی هستند که در هر جامعه ای براساس فرهنگ و ساختار فکری آنان از رنگ پی ریزی می شود .انتخاب رنگ عموماً در این مورد به گونه ای صورت می گیرد که تابلوها از فواصل دور ، گیرا و جذاب به نظر برسند و از رنگ هایی که در مقابل هم ایجاد کنتراست می کنند ، استفاده بیشتری میشود . مثل سیاه و سفید ، زرد و آبی ، سرمه ای و نارنجی و . . . قطع اثر در ارائه رنگ آن بسیار مؤثر است .

اصولاً شلوغ بودن اثر از نظر رنگی به خصوص از فواصل دور ، رساندن پیام را دشوار و گاهی نامفهوم می نماید و بیننده ای که در حال راه رفتن یا در داخل وسیله نقلیه قرار دارد ، فرصت چندانی برای تأمل و دقت در ساختار و درک پیام را نخواهد داشت .در صورتی که بخواهیم بنا به هر دلیلی شلوغی رنگ داشته باشیم باید با علامت یا فلشی ، توجه مخاطب را به محتوا پیام اصلی جلب کنیم . البته این علامت در قالب اشارات رنگی به کار خواهد رفت نه به طور واضح و آشکار . این موضوع و بکارگیری آن دارای تکنیک ها و روش های گوناگونی است که به مهارت و تجربه طراح بستگی خواهد داشت . سطح رنگ ، در بیشتر موارد ، هرچه گسترده تر باشد ، دارای تأثیر گذاری بیشتری خواهد بود و به همین سبب است که اکثر آگهی ها را کنار هم روی دیوار می چسبانند.


خدمات تابلو تبلیغات اندیشه


گروه تبلیغاتی اندیشه مجری تولید تابلو های تبلیغاتی مدرن از گذشته تا به امروز با حدود دو دهه فعالیت در امر تابلو سازی و دارای چند نمایندگی و دفتر در سطح تهران و شهرستان های اطراف.با پیشرفت دنیای تبلیغات امروزه شاهد تابلو های مدرن و چشمگیر هستیم و توانسته ایم سطح خود را با توجه به این پیشرفت ارتقاع داده و بروز باشیم و بتوانیم نیاز مشتری را پاسخگو باشیم.
برخی خدمات ما
تابلو سازی تهران
تابلو چلنیوم
چلنیوم
قیمت تابلو چنلیوم،چلنیوم
تابلو تبلیغاتی جدید
قیمت پوینت لایت،تویوپ
قیمت بروز تابلو روان
قیمت چلنیوم
قیمت ویژه تابلو روان
آموزش ساخت تابلو چلنیوم
قیمت ساخت تابلو چلنیوم
انواع تابلو چلنیوم
تابلوی تبلیغاتی
فروش چلنیوم
فروش ورق چلنیوم
تابلو تبلیغات

محمد ایزدپناهی 09120280655
021-33744264

مدیر سایت : محمد ایزدپناهی
مقالات تخصصی تابلوسازی
آمار وبسایت
  • کل بازدید پیج ها :
  • بازدید امروز پیج ها :
  • بازدید دیروز پیج ها :
  • بازدید پیج های ماه :
  • بازدید پیج های ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر
کلیه حقوق این وبسایت برای تابلوسازی اندیشه محفوظ است
خدمات تابلوسازی اندیشه تهران چلنیوم | تابلو چلنیوم | پلکسی ​| تابلو پلکسی | تابلو استیل | تابلو می تبلیغاتی | تابلو کامپوزیت | تابلو نئون | تابلو ساز | تابلو سازی | حروف برجسته | حروف چلنیوم | تابلو مغازه | تابلو فروشگاه | SMD | نمای کامپوزیت | تابلو راهنمای طبقات | ترمووود | ​نئون پلاستیک | تابلو وکیوم | تابلو پیکسلی | تابلو فلکسی | تابلو روان | بیلبورد | تابلو ال ای دی | تابلو لایت باکس | تابلو تبلیغاتی | خدمات تابلو سازی ( تابلو ساز ) | سازنده تابلو چلنیوم | حروف چلنیوم | ساخت تابلو چلنیوم | تابلوی راهنما | تابلو ترمووود | نئون | حروف برجسته | تابلو چراغ دار | پلکسی گلاس | لایت باکس | بک لایت | تابلو پیکسل دایره ای | تابلو تیوپی دیجیتال | تابلو برنامه دار | لایت باکس کریستالی | تابلو جدید ​| تابلوسازی تهران | قیمت چلنیوم | قیمت تابلو چلنیوم | قیمت ترمووود | قیمت کامپوزیت | تابلو ساید لایمن چاپ تابلو سلالی،قیمت نئون | قیمت تابلو کامپوزیت | قیمت نئون پلاستیک